【Malibu《馬里布》Miley Cyrus】

I never came to the beach or stood by the ocean

我從未到過沙灘上,抑或站在海邊
I never sat by the shore under the sun with my feet in the sand

我從未坐在岸旁,在太陽底下,腳埋在沙中
But you brought me here and I'm happy that you did

但你帶我到這兒了,而我很慶幸你有這麼做
'Cause now I'm as free as birds catching the wind

因為現在的我很自由,像迎著風的鳥兒

I always thought I would sink, so I never swam

一直以為我會沉溺,因此我從未游泳
I never went boatin', don't get how they are floatin'

從未划過船,不曉得船隻如何漂浮
And sometimes I get so scared of what I can't understand

But here I am

而有時,我對不懂的事物感到畏懼

但現在我在這
Next to you

在你身旁
The sky is more blue

這裡天空比較藍
In Malibu

在馬里布
Next to you

在你身旁
In Malibu

在馬里布
Next to you

在你身旁

We watched the sun go down as we were walking

我們邊走邊看著日落
I'd spend the rest of my life just standing here talking

我願意花下半輩子站在這裡和你說話
You would explain the current, as I just smile

你會解釋水流的概念,而我傻傻地笑
Hoping that you’ll stay the same and nothing will change

希望你維持原樣,沒有事情會改變
And it'll be us, just for a while

屆時只有我們,互相依偎一陣子
Do we even exist?

我們真的存在嗎?
That's when I make the wish

那時我許下了願望
To swim away with the fish

能和魚兒遊走

Is it supposed to be this hot all summer long?

夏天這麼熱是正常的嗎?
I never would've believed you

我不可能會相信你
If three years ago you told me

如果三年前你告訴我
I'd be here writing this song

我會在這裡寫下這首歌

But here I am

但我卻在這
Next to you

在你身邊
The sky is so blue

天是如此蔚藍

In Malibu

在馬里布
Next to you

在你身旁
In Malibu

在馬里布
Next to you

在你身旁

ahh

Next to you

在你身邊
The sky is so blue

天是如此蔚藍

In Malibu

在馬里布

Next to you

在你身邊
We are just like the waves that flow back and forth

我們就像海浪那樣前後飄搖
Sometimes I feel like I'm drowning and you're there to save me

有時我感覺我像要溺水了,而你前來營救
And I wanna thank you with all of my heart

我想感謝你,全心全意
It's a brand new start

這是嶄新的開始
A dream come true

夢想成真
In Malibu

就在馬里布

arrow
arrow
    文章標籤
    漾恙 歌詞翻譯 歌曲推薦
    全站熱搜

    漾恙 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()